• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Antrenman ve Spor Öncesi Beslenme Tavsiyeleri

antrenman-ve-spor-oncesi-beslenme-tavsiyeleri

Antrenman ve Spor Öncesi Beslenme Tavsiyeleri

Spor ve antrenman öncesi beslenme performansı etkileyebilen bir durumdur. Bu yazımızda “Spordan önce nasıl beslenilir?” sorusunun cevabını sizlerle paylaşacağız.

Antrenman ve Spor Öncesi Yemek Neden Önemlidir?

Bu sorunun cevabı spordan ne kadar önce beslendiğinize göre değişir. Antrenman sırasında daha önce tükettiğiniz besinleri kullanıyorsunuz. Yani spor öncesi beslenme derken düzenli bir beslenme şeklinden bahsediyoruz. Vücudun ihtiyacı olan enerjiyi karşılayabilmesi ve kas üretiminin desteklenmesi için spor öncesi beslenme alışkanlığınızı değiştirmelisiniz.

Spor Öncesi Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Spor öncesi beslenmeye dair önerilerimizi şu şekilde maddeler halinde sıralayabiliriz;

  • Spordan 2 ya da 3 saat önce yemek yiyebilirsiniz.
  • Yağ ve lif içeriği düşük, karbonhidrat ve protein miktarı orta seviyede yiyecekler tüketmelisiniz.
  • Antrenman yoğunluğuna ve cinsiyet ile vücut ağırlığı gibi faktörlere göre porsiyon düzenlenmesi yapılmalıdır.
  • Spor öncesi sindirimi kolay yiyecekler tercih etmelisiniz.
  • Bol su içmelisiniz.

Antrenman ve Spor Öncesi Ne Yenir?

Eğer 1-2 saat sürecek bir antreman planı yaptıysanız aşağıda listelediğimiz yemeklerden tercihinize göre birini seçerek tüketebilirsiniz;

  • Tarçınlı Elmalı Yulaf Lapası.
  • Fıstık Ezmeli Hurma.
  • Mantarlı Esmer Pirinç Pilavı.
  • Karabuğday Pilavı.
  • Sebzeli Bulgur Pilavı.
  • Mısırlı Pirinç Pilavı.

Antrenman ve Spor Öncesi Karbonhidrat Tüketiminin Önemi

Karbonhidrat içindeki glikoz kaslar tarafından enerji olarak kullanılır. Birçok glikoz birleştirilir ve glikojen olarak depolanır. Antrenmanlarda glikojen depoları enerjinin ana kaynağı haline gelir. Antremandan 2 gün önce yeterli miktarda karbonhidrat almalısınız. Çünkü glikojen depolanması için bu süreye ihtiyacı vardır. Kan şekeri seviyenizi karbonhidrat yiyerek arttırabilir ve kaslardaki glikojen miktarını koruyabilirsiniz.

Antrenman ve Spor Öncesi Beslenme Tavsiyeleri

Antrenman ve Spor Öncesi Yağ Tüketiminin Önemi

Şiddetli ve uzun süren antrenmanlardan önce vücudun yağa ihtiyacı vardır. Fakat antrenmandan hemen önce yağ tüketmenin herhangi bir anlamı yoktur. Rutin diyetin içine yağ tüketimini de eklemek yararlı olacaktır. Yeterli yağ alımı sağlanmazsa yağ yakımı da sağlanmaz.

Antrenman ve Spor Öncesi Protein Tüketiminin Önemi

Protein kas gelişimini destekler. Kas sentezini arttırır. Vücudun kas yapımını gerçekleştirmesi için gereken hammadde proteindir. Her gün yeterince protein aldığınızdan emin olmalısınız. Bunun yanı sıra protein vücut için bir enerji kaynağıdır.

Antrenman ve Spor Öncesi Su Tüketiminin Önemi

Su hücresel aktivitelerde rol oynayan ve vücudu toksinlerden arındıran bir içecektir. Kana giden oksijeni arttırır ve vücut sıcaklığını dengeler. Bu yüzden antrenman öncesi su tüketmek performansı arttırır. Spordan 2-3 saat önce 400 -600 ml su tüketmelisiniz.

Antrenman ve Spor Öncesi Beslenme Tavsiyeleri

Antrenman ve spor öncesi beslenme tavsiyeleri sunduğumuz blog yazımızın sonuna geldik. Düzenli olarak spor yapıyorsanız ve beslenmenizi düzene sokmak istiyorsanız protein beslenme paketi ile bunu başarabilirsiniz.

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı