• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Blog

IF Diyetine Nasıl Başlanır?

If diyeti son yıllarda popüler hale gelen, günün belli bir saatinden belli bir saatine kadar yemek yemeye izin olan sonrasında yemek yemeye izin olmayan aralıklı oruç diyetidir.

IF Diyetine Nasıl Başlanır?

IF diyetine başlamaya karar verdiğinizde birtakım adımlar izleyerek bu sürece geçiş yapmanız gerekmektedir. Sizin için bu adımları şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Hız hedefinin ne olacağına karar verilmelidir.
  • Diyet süresinin uzunluğuna karar verilmelidir.
  • Diyete başlanmalıdır.
  • Yemek yeme alışkanlığı dışındaki bütün aktivitelere devam edilebilir.
  • Olumsuz bir durum ortaya çıktığında diyete ara verilir.
  • Sürece bir süre sonra yeniden devam edilir.

Intermittent Diyeti Nasıl Yapılır?

Intermittent diyetine başlamadan önce diyete uygunluğunuzdan emin olmak için bir uzmana danışmalısınız. Özellikle kadınlar IF diyeti uygulamadan önce hormon dengelerinin sağlıklı olmasına dikkat edilmelidir.

healtfit diyetnasilyapilir

IF diyeti yapmak için 6 adet popüler şekil vardır;
16/8 Yöntem: Her gün 16 saat aç kalınır.
5:2 Diyet: Haftada 2 gün aralıklı olarak aç kalınır.
Ye Dur Yeme: Haftada 1 ya da 2 gün 24 saat aç kalınır.
Savaşçı Diyet: Gündüzleri aç, geceleri dengeli ve büyük porsiyonlar şeklinde yemek yenir.
Spontan Yemek Atlama: Uygun olduğunda öğün atlanır.

Intermitten fasting diyet programı uygulanmaya başladıktan sonra bu oruç diyetini yapanlar kendilerini daha tok hissedecekler.

IF Diyeti Yapanlara Tavsiyeler

healtfit tavsiyebolumu

If diyeti için sizinle birtakım ipuçlarını da paylaşabiliriz. Bu konuda önerebileceklerimiz şunlardır;

  • IF diyeti yapılırken bol bol su içilmelidir.
  • Aktivitelere ara verilmemelidir.
  • Kahve ya da çay tüketimi yapılabilir.
  • Açlık dalgalarının bilincine varılmalıdır.
  • Diyet hedefi olarak en az 1 ay seçilmelidir.
  • Diyete ara verildiğinde düşük karbonhidratlı diyete geçiş yapılarak karbonhidrat durumu düzenlenmelidir.
  • Ara dönemlerde beslenmeye fazla kalorili yiyecekler alınmamalıdır.

IF Diyetinin Faydaları

IF diyetinin vücuttaki olumlu etkilerini şu şekilde sıralayabiliriz;

  • IF diyeti şeker hastalığını tersine çevirir ve koruyucu bir etkiye sahiptir. Bu sayede insülin direncini tedavi eder.
  • Kan basıncı, trigliserit ve kolesterol seviyelerini dengeler.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Obez bireylerde vücut ağırlığında azalma sağlar.
  • Kilo verme konusunda etkilidir.

Intermittent Fasting Diyetinin Zararları

Intermittent fasting diyeti uygulayanlarda lif gibi önemli besinleri yeterli tüketmeme durumu söz konusu olabilir. Bu durumun da yol açabileceği bazı riskler mevcuttur. Bu riskleri şu şekilde anlatabiliriz;

  • Yorgunluk, halsizlik ve baş ağrısı gibi durumlar.
  • Uzun süre açlıktan dolayı oluşabilecek moral bozukluğu ya da stres.
  • Sindirim sistemi rahatsızlıkları.

Kimler IF Diyeti Yapmamalı?

If diyeti yapmaması gereken bazı kişiler de vardır. Bu kişiler şunlardır;

  • Zayıf olan bireyler.
  • Yeme bozukluğuna sahip bireyler.
  • 18 yaşının altında olan çocuklar.
  • Hamile ve emziren anneler.

healtfit hamilekadin

Eğer IF diyeti yapmaya karar verdiyseniz ve yeme saatleriniz içerisindeyken evde bulunmuyor ve beslenme alışkanlığınıza diyet yemek bulamıyorsanız diyet yemek servisi olan Heathfit’e başvurabilirsiniz. Evde bile olsanız diyet paket yemekler sizi yemek hazırlama zahmetinden kurtaracak ve düzenli beslenme alışkanlığı kazanmanıza yardımcı olarak diyet bozma durumlarının önüne geçecektir. Kapıya teslim diyet yemeklerine ilgili linkten göz atabilirsiniz.

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close menu
Whatsap Sipariş Hattı