• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler

kadinlarin-mutlaka-tuketkmesi-gereken-besinler

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler

Sağlıklı besinler tüketerek sağlıklı beslenmek önemlidir! Kilo, boy ve fiziksel aktivite durumu baz alınmadan kadınların tüketmesi gereken besin ögeleri vardır. Yaş, kronik hastalık ya da emzirme ve hamilelik gibi faktörler alınacak besin ögelerinin miktarında değişikliğe sebep olabilir. Doku ve organların düzgün çalışabilmesi için gerekli besin ögeleri gerekli miktarda alınmalıdır. Şimdi, sizinle bu besin ögelerini inceleyelim!

Kadınların Tüketmesi Gereken Besin Ögeleri

Yazımızın bu kısmında hangi besin ögelerinin kullanılması gerektiğini, bu besin ögelerinin vücuttaki görevini ve vücudun bu besin ögelerine neden ihtiyaç duyduğunu size aktarıyor olacağız.

1.Demir

Diyette demir bakımından zengin besinler tüketmek son derece önemlidir.

Demirin Vücuttaki Görevi Nedir?
Demir, vücuttaki oksijenin taşınmasına yardımcı olan bir besin ögesidir. Alyuvarların üretilmesinde rol oynar. Yeterli hücre gelişimi için demir alınmalıdır. Vücut sıcaklığını düzenler ve bilişsel gelişimi destekler.

Vücut Neden Demire İhtiyaç Duyar?
Kırmızı kan hücrelerinin azalması ile birlikte vücutta anemi görülür. Bunun nedeni yetersiz demir alımıdır. Yorucu olmayan aktivitelerde nefes darlığı ya da yorgunluk hissediliyorsa bunun nedeni de demir eksikliğidir. Demir eksikliği sonrası vücut sıcaklığı düzenlenemez ve bağışıklık sisteminde zayıflama meydana gelebilir. Enfeksiyona elverişli bir bünye ortaya çıkabilir.

Özellikle regl döneminde vücutta meydana gelen kan kaybı, vücuttaki demir oranını azaltır. Bu yüzden regl döneminde demir bakımından zengin besinlere diyette yer vermek önemlidir. Gerekli görülürse demir takviyesi de yapılabilir.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler


Demir Hangi Besinlerden Alınabilir?

Demir kaynağı olan besinleri şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Tavuk.
  • Hindi.
  • Kırmızı et.
  • Balık.
  • Tam tahıllar.
  • Koyu yeşil yapraklı sebzeler.
  • Kurubaklagiller.

Burada dikkat etmeniz gereken nokta ise demir içeren besinleri C vitamini içeren besinler ile birlikte tüketmektir. Çünkü C vitamini demir emilimini artırır ve vücut bu durumdan daha fazla yarar sağlar.

2. Magnezyum

Magnezyum da yeterli miktarda alındığında vücutta pek çok fayda sağlar.

Magnezyumun Vücuttaki Görevi Nedir?
Magnezyum kalp ritmini düzenleyen bir besin ögesidir. Bunun yanı sıra bağışıklık sistemini güçlendirir, kas ve sinir fonksiyonlarını korur, kan şekerinin kontrol edilmesinde rol oynar ve kemikleri güçlendirir. Magnezyum sayesinde kan basıncı iyileşir ve buna bağlı olarak diyabet, kardiyovasküler hastalıklar, hipertansiyonun iyileştirilebilir. Magnezyum vücuttaki protein üretimini destekleyerek gün boyu enerjik kalmayı sağlar.

Vücut Neden Magnezyuma İhtiyaç Duyar?
Vücuttaki 300’den fazla biyokimyasal reaksiyon için gerekli olan bir besin maddesi düşünün. İşte, bu besin maddesi magnezyumdur. Şiddetli kusma ve ishal gibi durumların nedeni yetersiz magnezyum tüketimi olabilir. Yani vücut magnezyum bakımından beslenemezse bazı görevler yerine getirilemeyebilir. Magnezyum eksikliği oluştuğunda şiddetli baş ağrısı ya da migren ortaya çıkabilir.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler


Magnezyum Hangi Besinlerden Alınabilir?

Magnezyum kaynağı besinleri şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Fındık ve ceviz gibi kuruyemişler.
  • Ispanak gibi yeşil sebzeler.
  • Bamya.
  • Mercimek ve nohut gibi kurubaklagiller.
  • Tam tahıllar.

3. Kalsiyum

Kalsiyumun vücuttaki önemi bilinen konulardan biridir. Çocukluğumuzdan beri süt içmemiz gerektiğini çünkü kalsiyuma ihtiyacımız olduğunu duymuşuzdur.

Kalsiyumun Vücuttaki Görevi Nedir?
Kalsiyum diş sağlığında ve kemik sağlığında etken rol oynar. Kasların kasılmasına ve gevşemesine yardımcı olur. Kan damarları açısından faydalıdır. Bazı hormonların salgılanmasını sağlar. Vücuttaki sinir iletimine yardımcı olur.

Vücut Neden Kalsiyuma İhtiyaç Duyar?
Kalsiyum tüketmek güçlü bir kemik yapısına sahip olmak anlamına gelir ve kalsiyum sayesinde bu yapı korunur. Özellikle ileri yaşlarda ortaya çıkan kemik erimesi gibi durumlarda postmenapozal döneme girildiğinde kalsiyum tüketimi önemlidir. Kalsiyum yeterli miktarda tüketilmediğinde kemik kaybı meydana gelebilir. 20’li yaşlara gelindiğinde kadınlarda kemik yoğunluğunda azalma meydana gelmeye başlar. Bu yüzden küçük yaştan itibaren kalsiyum tüketmek kemik sağlığı açısından önemlidir.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler


Kalsiyum Hangi Besinlerden Alınabilir?

Kalsiyum kaynağı besinler şu şekilde sıralanabilir;

  • Roka ve pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler.
  • Peynir, süt ve yoğurt gibi ürünler.

4. Folat

Folat özellikle kan değerleri açısından faydalı bir besin ögesidir.

Folatın Vücuttaki Görevi Nedir?
Vücutta yeni hücrelerin üretiminde rol oynayan folat, özellikle de kırmızı kan hücreleri üretimi için faydalıdır. Ayrıca bu hücrelerin canlılığı folat sayesinde korunur. Beyin fonksiyonu folat sayesinde düzgün çalışır. Çünkü folat sinir iletim moleküllerinin dengesinde rol oynar.

Vücut Neden Folata İhtiyaç Duyar?
Folat özellikle aneminin ortaya çıkmamasında önemli bir rol oynar. Bu yüzden alınması zorunludur. Hamilelik döneminde kadınlar yeteri kadar folat almalıdır. Gebelik döneminde folat eksikliği erken doğum gibi durumların yaşanmasına neden olabilir. Hamilelik öncesi ve hamileliğin ilk üç ayı folik asit tüketimi son derece önemlidir. Emzirme döneminde de bu duruma devam edilebilir. Kanser riskini de azaltır.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler

Folat Hangi Besinlerden Alınabilir?
Folik asit besin kaynakları arasında şunlar yer almaktadır;

  • Yeşil sebzeler.
  • Kurubaklagiller.
  • Meyveler.
  • Yulaf.
  • Makarna.
  • Ekmek.
  • Pirinç.

5. A Vitamini

Vitamin almak önemlidir. Peki, A vitamini vücuda ne katar?

A Vitaminin Vücuttaki Görevi Nedir?
A vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir. Cilt sağlığında ve göz sağlığında önemli bir rol oynar.

Vücut Neden A Vitaminine İhtiyaç Duyar?
Görme fonksiyonu sağlık açısından önemlidir. A vitamini de görme fonksiyonunu iyileştirir. Yapılan araştırmalar sonucunda A vitamininin kızamığa bağlı ölüm riskini azalttığı ve kanser türlerindeki riskleri azalttığı tespit edilmiştir. Bağışıklık sistemini güçlendirir ve gelişime katkı sağlar.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler


A Vitamini Hangi Besinlerden Alınabilir?

A vitaminini alabileceğiniz başlıca besinler şu şekilde sıralanabilir;

  • Turuncu ve sarı sebzeler.
  • Yeşil yapraklı sebzeler.
  • Yulaf.
  • Balık.
  • Süt ürünleri.
  • Meyveler.
  • Domates ve domates ürünleri.

Ayrıca uzman kontrolünde takviye alabilirsiniz.

6. B Grubu Vitaminleri

B grubunda tüketebileceğiniz pek çok vitamin bulunur.

B Grubu Vitaminlerinin Vücuttaki Görevi Nedir?
Enerji metabolizmasında rol oynayan B grubu vitaminleri besinlerden alınan enerjinin vücutta kullanılmasını sağlar. Saç, göz ve cilt sağlığının korunmasına yardımcı olur. Sinir sisteminde kasların elastikiyetinin sağlanmasına yardımcı olur.

Vücut Neden B Grubu Vitaminlere İhtiyaç Duyar?
B grubu vitaminlerinin yetersiz alınması vücutta sağlık problemlerinin oluşabilmesi anlamına gelir. İştahsızlık, depresyon, karın ağrısı, anemi, yorgunluk, kol/ bacak karıncalanması, solunum yolu enfeksöyonları, egzama, saç dökülmesi ve kas krampları bu problemlerdendir. Ayrıca B vitamini eksikliği çocuklarda yetersiz büyümeye ya da doğum anormalliklerine neden olabilir.

B Grubu Vitaminleri Hangi Besinlerden Alınabilir?
B vitamini kaynağı olan doğal besinler şu şekilde sıralanabilir;

  • Et.
  • Süt ve süt ürünleri.
  • Hindi ve tavuk gibi kümes hayvanları.
  • Yeşil yapraklı sebzeler.
  • Tam tahıllı ekmekler.
  • Balık.
  • Yumurta.

7. Biotin B7 Vitamini

B vitaminleri arasında yer alan biotin de vücut açısından önemlidir.

B7 Vitaminin Vücuttaki Görevi Nedir?
Kan şekeri (glikoz) ve yağ asitleri yapımında rol oynayan biotin, vücudun energi üretmesini sağlar. Amino asitlerin ve karbonhidratın metabolize edilişinde rol oynar.

Vücut Neden B7 Vitaminine İhtiyaç Duyar?
Biotin yeteri kadar alınmazsa tırnak kırılmasına, saç dökülmesinde ve ciltte kızarıklıkla birlikte kaşıntı oluşmasına neden olabilir. Depresyon gibi nörolojik problemler biotin yardımıyla hafifletilebilir.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler


B7 Vitamini Hangi Besinlerden Alınabilir?

Biotin kaynakları şu şekilde sıralanabilir;

  • Avokado.
  • Ahududu gibi meyveler.
  • Karnabahar.

8. C Vitamini

C vitamini de vücut açısından yararlı bir vitamindir.

C Vitamininin Vücuttaki Görevi Nedir?
C vitamini büyüme ve gelişme açısından önemlidir. Kemik ve dişlerin onarımında hatta vücuttaki yüzeysel dokunun onarımında etkili bir rol oynar. Tendon, bağ doku, kıkırdak, cilt ve kan damarınının ihtiyacı olan kollajenin üretimine yardımcıdır. Antioksidan etkisi ile vücuttaki serbest radikalleri temizler.

Vücut Neden C Vitaminine İhtiyaç Duyar?
Antioksidan ve iyileştirme özelliği ile C vitamini vücudun ihtiyacı olan bir vitamindir. Kollajen üretimi ile kırışıklıkları azaltır. Cildi nemlendirir ve sıkılaştırır. C vitaminine kozmetik bakım ürünlerde sıkça yer verilir. C vitamini eksikliği cilt yapısının sağlıksız hale gelmesine neden olur. Cilt pullanarak dökülür, kurur ve pürüzlenir. Ayrıca kuru ve kırık saçlar da C vitamini eksikliğinden kaynaklanır. Diş eti kanaması ve iltihabı da C vitamini eksikliğinden dolayı ortaya çıkan problemlerdendir. Yaralar geç iyileşir ve vücut enfeksiyona açık hale gelir.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler


C Vitamini Hangi Besinlerden Alınabilir?

C vitamini alınabilen besinler şunlardır;

  • Kırmızı biber.
  • Turunçgiller.
  • Meyveler.
  • Brokoli.
  • Sebzeler.

9. D Vitamini

D vitamini de vücut için son derece önemli vitaminlerden biridir.

D Vitaminin Vücuttaki Görevi Nedir?
D vitamini vücuttaki kalsiyum emilimini arttırır. Böylece kemik büyümesi ve hücre çoğalması meydana gelir. Bağışıklığı güçlendirir. İnflamasyonun azalmasında rol oynar.

Vücut Neden D Vitaminine İhtiyaç Duyar?
Yeterli miktarda D vitamini almak önemlidir. Yeterli miktarda D vitamini alınmazsa kemikler kırılgan ve ince hale gelebilir. Bu durum da kemik yumuşaması olarak da bilinen osteomalaziyi beraberinde getirir. Ayrıca kaslar da zayıflar. D vitaminin eksik olması durumunda tip 1 ve tip 2 diyabetin de görüldüğü bazı araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Bazı kanser türlerinde D vitamini riski azaltır.

Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler


D Vitamini Hangi Besinlerden Alınabilir?

D vitamini kaynakları sınırlıdır. Bu kaynaklar şu şekilde sıralanabilir;

  • Ton balığı.
  • Somon.
  • Yumurta sarısı.
  • Peynir.
  • Süt.
  • Doğal portakal suyu.

Buna ek olarak güneş güçlü bir D vitamini kaynağıdır. Güneşlenme ile D vitamini toplayabilirsiniz.

10. Omega 3

Omega 3 de mutlaka beslenme rutininizin bir parçası olmalıdır.

Omega 3’ün Vücuttaki Görevi Nedir?
Omega 3 sayesinde beyin fonksiyonları iyileştirilebilir. Davranışsal ve bilişsel işlevler geliştirilebilir. İnflamasyon azaltılır ve yüksek tansiyon engellenebilir.

Vücut Neden Omega 3’e İhtiyaç Duyar?
Kalp rahatsızlıkları ve kanser riskini azaltan omega 3 artrit riskini de düşürür. Yapılan araştırmalarda görme kaybı riskinin de azaldığı belirlenmiştir.

Omega 3 Hangi Besinlerden Alınabilir?
Omega 3 kaynakları şu şekilde listelenebilir;

  • Sardalya.
  • Ton balığı.
  • Somon.
  • Uskumru.
  • Keten tohumu.
  • Ceviz gibi kuruyemişler.

Uzman kontrolünde balık yağı kapsülü de tüketebilirsiniz.

Kadınlarda sağlıklı beslenme için bütün bu besin ögelerinin dengeli ve yeterli miktarda tüketilmesi önemlidir. Bu dengeyi kendiniz sağlayamıyorsanız adrese teslim diyet yemekleri bu konuda size yardımcı olabilir. Eşit dengede sağlanmış besin ögeleri dağılımı ile vücudunuzun ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz.

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı