• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Kilo Korumak İçin Nasıl Diyet Yapılmalı?  

healthfit-kilo-korumak-icin-nasil-diyet-yapilmali

Kilo Korumak İçin Nasıl Diyet Yapılmalı?  

 

Diyet yapmak bazılarımız için zorlu bir süreç olabiliyor. Süreç zorlu olsa da olmasa da diyet sonrası yeniden kilo almak istenmeyen bir durumdur. Bütün çabalarınızın boşa gitmesini istemiyorsanız blog yazımızı okuyabilirsiniz. 

Diyet Sonrası Neden Kilo Alınır?

Yazımıza diyet sonrası neden yeniden kilo aldığınızı kısaca açıklayarak başlamak istiyoruz. Vücut onlarca kilo fazlanız olduğunu düşünseniz bile buna alışarak hep daha fazlasını almak ister. Vücut durumu olağan karşıladığı için diyet yapmanız ona anormal bir tepki olarak gelecektir. Metabolizmanın yavaşlayarak size karşı yeni bir tepki oluşturacaktır. Diyet sonrası dönemde ise vücut diyet öncesini hala hatırlar. Diyetin etkileri vücudunuzda depolanır ve vücudunuz değişir. Yağ hücreleri ise tamamen kaybolmaz. Bu yüzden diyet sonrası dönemde vücut hala kilo almaya meyillidir. Diyeti bir beslenme alışkanlığı haline getirmez ve kilo vermek için diyet yaparsanız yeniden kilo alma ihtimaliniz oldukça fazladır. 

Diyet Sonrası Ne Yapılmalıdır?

Kilo Korumak İçin Nasıl Diyet Yapılmalı?  

 

Diyet sonrası dikkat etmeniz gereken pek çok önemli nokta vardır. Bu noktaları yazımızın bu kısmında incelemek istiyoruz. 

1. Beslenme Tarzını Değiştirmek 

Diyet ile bazı yemeklerden uzak durmak ya da daha az yemek zorunda kalabilirsiniz. Dolayısıyla mahrum kaldığınız bu besinleri daha sık tüketmek isteyebilirsiniz. Buradaki asıl problem diyet boyunca kendinizi çok fazla yemek istediğiniz besinlerden mahrum bırakmak. Bu yanlış davranış diyet sonrası bu besinlere çok fazla ihtiyaç duymanıza neden olacaktır. Beslenme tarzınızı değiştirerek bu besinleri de kendinize aşırıya kaçmadan tüketme şansı tanımalısınız. Diyet sonrası ve diyet boyunca ilk hedefiniz sağlıklı beslenmek olmalıdır. 

2. Kalori Düzenlemesi Yapmak

Kilo Korumak İçin Nasıl Diyet Yapılmalı?   

 

Diyet boyunca aldığınız kalori miktarını azaltmanız önerilir. Diyet sonrası bu düzeyde devam etmemelisiniz. Fakat yine çok fazla kalori almamalısınız. Metabolizmanı şaşırtmalısınız. Bir miktar yağ tüketerek kalori artışınızı destekleyebilirsiniz.

Kilo Korumak İçin Öneriler

Kilo korumak için dikkate alabileceğiniz bazı ipuçlarını sizinle paylaşmak istiyoruz. 

  • Yemek yerken sadece yemeğe odaklanmalısınız. 

  • Yemekleri yavaş yemelisiniz. Beyne doyduğunuzun sinyalleri gitmeli.

  • 3 ana öğün ve 2 ara öğün şeklinde beslenmelisiniz. 

  • Güne kahvaltı yaparak başlamalısınız. 

  • Öğün atlamadan beslenmelisiniz. 

  • Kuruyemiş tüketimine diyetteki gibi devam edin. 

  • Yemek yedikten sonra masadan kalkın.

  • Tam yağlı süt ürünlerinden uzak durun. 

  • İşlenmiş gıda tüketiminden mümkün olduğunca uzak durun. 

  • Düzenli olarak tartılın. 

  • Su tüketiminizi arttırın. 

  • Fiziksel aktivite yapın. 

  • Günlük hayatınızda harekete yer verin. 

  • Fast fooddan uzak durun. 

  • Aç karna mutfak alışverişi yapmayın. 

  • Alkol tüketimini azaltın. 

  • Meyve tatlıları tüketmeye özen gösterin. 

  • Kızartma şeklinde pişirilen yiyeceklerden uzak durun. 

  • Yemeklere çok fazla yağ koymayın. 

 

Kilo kontrolünü sağlamakta zorluk çekiyorsanız kişiye özel beslenme paketini seçerek emeklerinizi koruyabilirsiniz. İhtiyacınıza yönelik beslenme paketi ile sağlıklı beslenme düzeni oluşturabilirsiniz. 

 

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı