• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Kilo Vermek İçin Nasıl Diyet Yapılmalı?

kilo-vermek-icin-nasil-diyet-yapilmali

Kilo Vermek İçin Nasıl Diyet Yapılmalı?

Hareketsiz yaşam biçimi ve kalori bakımından yüksek besinler tüketmek kilo almaya neden olabilir. Kilo problemi; insülin direnci, tiroid bozukluğu, böbrek hastalıkları, kalp ve damar hastalıkları, yüksek kolesterol ve mide rahatsızlıklarına neden olabilen bir faktördür. Kilo probleminin çözümü için en uygun yöntem özel bir diyet ve egzersiz programıdır. Bu haftaki blog yazımızda sizinle kilo vermenin ayrıntılarını paylaşacağız. 

Kilo Vermek İçin Diyet Listesi Nasıl Olmalıdır?

Amaç kilo vermek ise beslenme programı dengeli ve yeterli beslenme üzerine kurulu olmalıdır. Sağlıklı bir diyet listesinde protein, yağ, karbonhidrat, mineral ve vitamin gibi besin gruplarının tamamı yer almalıdır. Böylece vücudun ihtiyacı olan kalori miktarı karşılanmalıdır. Diyet listesi tek bir besine bağlı olmadan çeşitlendirilmelidir. Kilo vermeyi isteyen kişinin yaşı, cinsiyeti ve yaşam koşulları gibi pek çok faktör değerlendirilerek liste hazırlanmalıdır. 

Kilo Vermek İçin Nasıl Diyet Yapılmalı?

 

Kilo Vermek İçin Diyet Listesinde Hangi Besinler Yer Almalıdır?

  • Kilo vermek için hazırlanan listede mutlaka yağlar da yer almalıdır. Yağlar vücut için gereklidir. Çünkü asit içerirler. Hormonların ve sinir sisteminin düzenli olarak çalışmasına yardım eden yağlar, vitaminlerin erimesi için de oldukça önemlidir. Ayrıca vücudun ısı dengesini de yağlar korur. Midenin geç boşalmasını sağlayan yağlar tokluk hissi sağlayarak sürekli besin tüketme isteğinin önüne geçer. Zeytinyağı ve avokado yağı gibi sağlıklı yağlar tüketmek önemlidir. 
  • Bunun yanı sıra bir diyetin olmazsa olmazı karbonhidratlardır. Yüksek lif içeren tahıllar, kinoa ve bulgur gibi karbonhidratlar diyet listesinde mutlaka yer almalıdır. 
  • Süt ve kefir gibi sağlıklı besinler diyette tüketilmelidir. 
  • Vitamin ve mineral içeren meyve ve sebzeler beslenme programına eklenerek vücuda antioksidan depolanmalıdır. 
  • Protein olmadan olmaz. Bu yüzden et, yumurta, tavuk ve balık gibi yüksek protein kaynağı besinler diyet programına eklenmelidir. Proteinler hem uzun süre tok kalmayı sağlar hem de kasları korur ve onarır. 

Kilo Vermek İçin Diyet Listesi

Yazımızın bu kısmında sizler için örnek bir diyet listesi paylaşmak istiyoruz. Elbette ki kilo vermek için hazırlanan diyet programları kişi için özelleştirilmiş olmalıdır. Bu yüzden diyet listesi konusunda profesyonel yardım almanızı öneririz.

Pazartesi SalıÇarşambaPerşembeCuma Cumartesi
SabahOmletBörekPeynirSerpme KahvaltıKahvaltıPankek
AraMercimek KöftesiHindistan Cevizi Fındık Ezmeli HurmaPatates SalatasıPatlıcan Çiğ Badem 
ÖğleDana Eti ve SebzePiliç ve Salata Levrek ve DomatesTavuk ve SalataBiber Dolması ve CacıkMantar ve Bulgur Pilavı
AraKayısıYulaflı KurabiyeLeblebi FındıkKuru İncir ve CevizMeyveli Yoğurt 
AkşamKabak ve PiyazKereviz ve ErişteÇorba ve Risotto Enginar ve YoğurtTaze Fasulye ve Kepekli Pilav Çorba ve Salata

Blog yazımızın sonuna geldik. Sizin için planlanmış bir diyet listesi ve kapınıza kadar gelen diyet yemek servisi ile kilo vermek kulağa hoş geliyorsa Healthfit ile tanışmalısınız. Diyetisyen desteği ile hazırlanmış menülerle sağlıklı şekilde kilo verirken alışveriş ve yemek zahmetinden kurtulmuş olursunuz. Sağlıklı beslenme paketi ile siz de kilo vermek için bir adım atabilirsiniz! 

 

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı