• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

odem-atmak-icin-nasil-beslenilmeli

Dokularda bulunan fazla su miktarının birtakım şişliklere neden olmasına ödem diyoruz. Bu görüntü pek çoğumuz için oldukça can sıkıcı bir durum. Şu an bu yazıyı okuyor olduğunuzu düşünürsek sizin için de öyle! Yazımızın içinde ödem atmak için nasıl besleneceğinizi ve nelerden uzak durmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. 

 

Ödem Neden Olur?

Ödeme sebep olan durumları şu şekilde maddeler halinde sıralamamız mümkündür;

  • Çok fazla yatmak ya da oturmak.
  • Fazla tuz ve şeker tüketmek.
  • Menopoz ve regl dönemi gibi hormonal değişiklikler.
  • Hamilelik. 

Ödemin Belirtileri Nelerdir?

Ödemin belirtilerini şu şekilde maddeler halinde sıralayabiliriz;

  • Özellikle kollarda ve bacaklarda meydana gelen doku şişlikleri.
  • Cilt gerginliği ve parlama.
  • Karın büyüklüğü.

Ödem Atmak İçin Öneriler

Ödem atmak için alışılagelmiş beslenme düzeninizi terk etmeniz gerekir. Peki, bu yeni beslenme düzeniniz nasıl olmalı? Cevabını yazımızın bu kısmında bulabilirsiniz. 

1.Tuz Tüketimini Azaltın

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

“Ödem nasıl atılır?” sorusunun en belirgin cevabı tuz tüketimini azaltmaktır. Vücuttaki tuz dokulara su çekerek ödeme neden olur. Tuz tüketimini şu şekilde azaltabilirsiniz;

  • Yemeklere sofra tuzu eklemeyin.
  • Çeşitli baharatlar kullanarak yemeklerinizi tatlandırın. 

2. İşlenmiş Gıda Tüketimini Azaltın

Marketlerden aldığınız dondurulmuş ve konserve ürünleri tüketmemeye çalışın. Evde kendiniz yemek yapın. 

3. Bitki Çayı Tüketin

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Bitki çayları idrar miktarını arttırarak vücudunuzdan fazla sıvıları atmanızı sağlar. Herhangi bir alerjiniz ya da düzenli olarak kullandığınız bir ilacınız yoksa bitki çayı tüketmek faydalı olacaktır. 

4. Antioksidan Alın

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Üzüm çekirdeği ve yaban mersini gibi ara öğünler tercih ederek antioksidan alımınızı arttırabilirsiniz. 

5.Yürüyüş Yapın

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Yürüyüş ödem atmanızı sağlar. Yürüyüş ile birlikte hem ruh sağlığınızı iyileştirir hem de ödemlerinizi atabilirsiniz. 

6. Bol Bol Su İçin

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Su içmek vücudu temizlemenin en iyi yollarından biridir. Günde en az 6 bardak su içmelisiniz. 

7. Et Tüketimini Sınırlandırın

Bazı etlerde tuz miktarı oldukça fazladır. Yediğiniz et miktarını sınırlandırmanız gerekir. Ayrıca fazla et tüketmek fazla yağ tüketmek anlamına gelebilir. Besinlerinizi buna göre planlayın. 

8. Şekeri Azaltın

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Şeker de tuz gibi ödem oluşmasına neden olan besinlerdendir. Şeker tüketiminizi azaltmalısınız. Çay ve kahve gibi gıdaları şekersiz tüketmelisiniz. 

9. Maydanoz Tüketin

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Özellikle Çiğ maydanoz tüketmek ödem atmaya yardımcı olan bir rutindir. Bol lif ve C vitamini içeren maydanoz, ödem oluştuğunda tüketilebilir. Aşırıya kaçmamakta fayda var! 

10. Yulaflı Tarifler Deneyin

Ödem Atmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Beta glukan içeren yulaf sindirim sisteminin hızlanmasına yardımcı olur. Dolayısıyla vücuttan ödem atılmasına destek olan bir besindir. Sütle, yoğurtla ya da kurabiye gibi fırın tarifleriyle yulaf tüketebilirsiniz. 

11. Dengeli Beslenin

Dengeli ve sağlıklı beslenerek uzun vadede ödem atmanız mümkündür. Çeşitli sebze ve meyveleri tüketerek dengeli beslenebilirsiniz. Dengeli beslenme ile ilgili detayları Sağlıklı ve Dengeli Beslenme Tavsiyeleri” isimli blog yazımızda bulabilirsiniz. 

 

Ödem atmak için nasıl beslenebileceğinizi anlattığımız blog yazımızın sonuna geldik. Ne yaparsanız yapın ödem atamıyor ya da hayat rutininizi beslenme planınıza uyduramıyorsanız sizin için zahmetsiz bir önerimiz var; Detoks diyet yemek paketi! Kapınıza kadar gelen yemeklerle ödemlerinizden arınabilirsiniz.  

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı