• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Pratik ve Az Kalorili 10 Diyet Yemeği

pratik ve az kalorili 10 diyet yemeği

pratik ve az kalorili 10 diyet yemeği

Alınan fazla kilolardan kurtulmak ve daha sağlıklı bir vücuda sahip olmak için birtakım diyetler yapabilirsiniz. Diyet sayesinde sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanabilir ve kilo kontrolünüzü gerçekleştirebilirsiniz. Zayıflamak için çeşitli yöntemler denense de en sağlıklı sonucu sağlıklı beslenerek alabilirsiniz. Eğer bu doğrultuda beslenmek isterseniz hazırladığımız blog yazısını okumaya devam etmenizi öneririz. Çünkü bu blog yazımızda akşam işten ya da okuldan çıkıp eve gittiğinizde bile sizi yormadan kolayca yapabileceğiniz ve afiyetle tüketebileceğiniz yemekler yer alıyor!İşte, karşınızda birbirinden güzel ve pratik diyet yemekleri;

Pratik ve Az Kalorili Diyet Salatalar

“Diyet” deyince akla gelen ilk lezzetlerden biri hiç şüphesiz ki salata oluyor. Lezzetli ve kalorisi az diyet salataları şöyle sıralayabiliriz;

Roka Salatası

Pratik ve Az Kalorili 10 Diyet Yemeği

Roka farklı mevsimlerde bile bulacağınız lezzetli bir yeşillik. Hal böyle olunca farklı malzemelerle bir araya getirerek farklı lezzetler elde edebilirsiniz. Rokanın en güzel hali ise bol yeşillik içeren, limonla soslanmış ve cevizle süslenmiş olanı. Böylece roka tam bir enerji ve sağlık kaynağı haline geliyor. İçerisine kırmızı biber, domates ve taze soğan ekleyerek ise sizi tok tutma süresini ve yağ yakımındaki gücünü arttırabilirsiniz.

Mercimekli Semizotu Salatası
Salata size doyurucu bir öğün gibi gelmiyorsa içerisine mercimek ve buna benzer karbonhidrat içeren besinler ekleyerek öğününüzü geliştirebilirsiniz. Böylece salatanın sizi tok tutma süresi artar ve salatanız çok daha lezzetli hale gelir.

Az Kalorili Diyet Köfteler

Kim demiş “Diyet döneminde köfte yenmez.” diye? Sağlıklı ve az kalorili diyet köfte seçeneklerini aşağıda bulabilirsiniz;

Mercimek Köftesi

Pratik ve Az Kalorili 10 Diyet Yemeği

Mercimek köftesi kısır günlerinin baş tacı olsa da diyette tüketildiğinde diğer kısır günleri yemekleri gibi bir etki yaratmıyor. Mercimek köftesinin besleyici değeri oldukça yüksek ve son derece kolay hazırlanıyor. Kalorisi ve yağ oranı düşük. Zayıflamak istiyorsanız az miktarda mercimek köftesi tüketerek diyetinizde mercimek köftesine de bir yer açabilirsiniz.

Protein Köftesi
Türk mutfağının oldukça lezzetli yemeklerinden biri olan köfte; fosfor, magnezyum, potasyum, demir, protein ve çinko içerir. Hafif ve lezzetli bir yiyecektir. Fakat tüketirken dikkatli olmakta fayda var. 3-4 adet köfte için önerilen porsiyon miktarıdır.

Zeytinyağlı Diyet Yemekler

Özellikle diyet yapıldığında sağlıklı yağlardan biri olan zeytinyağını tüketmek gerekir. Zeytinyağı vücuda yararlı olduğu gibi kalorisi az bir yağ çeşididir. Zeytinyağlı diyet yemekler ise şunlardır;

Zeytinyağlı Enginar
Enginar zeytinyağı ile yapıldığında hem daha sağlıklı oluyor hem de az kalorili bir yemek olarak afiyetle tüketebileceğiniz bir seçenek oluşturuyor.  Enginarı bezelye ve havuç gibi garnitürlerle de zenginleştirebilirsiniz.

Zeytinyağlı Brokoli
Brokoli A,C ve K vitaminleri içerir. Buna ek olarak folik asit, kalsiyum, selenyum, demir ve potasyum açısından zengindir. Yüksek miktarda lif içeren bu besin ana öğünleri sağlıklı bir maceraya çevirmenizi sağlar. Kalorisi oldukça az olan bu yiyeceği zeytinyağı ile birlikte tüketebilirsiniz.

Zeytinyağlı Börülce

Pratik ve Az Kalorili 10 Diyet Yemeği

Ege mutfağının incisi diyet mutfağınızın da gözdesi olacak! Bol lifli olan börülce protein, çinko, potasyum, demir ve çinko bakımından zengindir. Zeytinyağı ile birleştiğinde ise karşı konulamayacak bir lezzete dönüşür. Üstelik bu lezzet oldukça az kalorilidir.

Diyet Sebze Yemekleri

Diyet konusunda en büyük yardımcılarımızdan biri de hiç şüphesiz ki sebzelerdir. Bu sebze yemekleri ise şunlardır;

Ispanak Yemeği

Pratik ve Az Kalorili 10 Diyet Yemeği

Ispanak yemeği A,C,,E,K vitamini, magnezyum, folik asit ve potasyum bakımından zengindir. Lif yönünden de zengin olan bu yemek vücuda güç kazandıran önemli bir yemektir. İçeriğinde şeker bulunmaz. Çok az yağ ve karbonhidrat içeren ıspanak kilo aldırmaz. Sebzelerin kalori miktarları oldukça düşüktür. Ispanak ise bu sebzeler arasında en düşük kaloriye sahip olandır.

Diyet Dolma Yemeği
Dolmalık biber metabolizmayı hızlandırır ve bu sayede alınan kaloriler kolayca verilir. Dolmanın içerisine dereotu ve maydonoz ekleyerek vücutta ödem oluşmasına da engel olabilirsiniz. İç harcı konusunda dikkatli olmanız yeterlidir. Ayrıca bu iç harcı kabak ve kırmızı biber gibi sebzelerin içine doldurarak da lezzetli bir diyet yemeği yapmış olursunuz.

Yoğurtlu Haşlanmış Kabak
Haşlanmış kabak yemeğini yoğurt ile tüketerek hem sağlıklı hem lezzetli hem de doyurucu bir öğün elde etmiş olacaksınız.

Izgara Sebze
Daha çok vejeteryan ve veganların tükettiği ızgara sebze seçeneği diyetinize çeşitlilik katabilir. Vitamin ve mineral açısından zengin sebzeleri ızgarada pişirerek farklı bir lezzetle tanışabilirsiniz.

Az Kalorili Et Yemekleri

Somon Balığı

Pratik ve Az Kalorili 10 Diyet Yemeği

Somon balığı protein, potasyum, folik asit, B grubundaki vitaminler ve demir açısından son derece zengin bir besindir. Omega-3 yağ asitleri de içerdiği için günlük protein ihtiyacınıza cevap verir. Buna ek olarak düşük kalorili ve oldukça lezzetli bir öğündür.

Izgara Hindi Göğüs
Diyette sıklıkla tavuk gibi et ürünleri tüketilir. Fakat tavuk yemek istemiyorsanız ya da tavuğa bir alternatif arıyorsanız ızgarada pişmiş bir hindi göğsü beklentinizi karşılayacaktır. Son derece lezzetli bir ana öğün olacaktır ve en önemlisi kalorisi azdır.

Diyette Tüketebileceğiniz Yemekler

Sebzeli ve Kepekli Makarna
Ne o diyete başladınız diye makarnadan vazgeçeceğinizi mi sandınız? Vücudun diyet döneminde de karbonhidrata ihtiyacı olduğunu unutmuş olmalısınız. Dikkat etmeniz gereken tek şey saati ve miktarı. Kepekli makarnayı sebze ile buluşturarak ana öğünlerinizde kontrollü bir biçimde tüketebilirsiniz.

Sebzeli Omlet

Pratik ve Az Kalorili 10 Diyet Yemeği

Sebzeli omlet protein bakımından zengindir. İçine çarliston biber, kırmızı biber, soğan ve domates gibi besinler koyarak omletinizi bir lezzet şölenine çevirebilirsiniz. Fakat patates gibi karbonhidrat içeren sebzelerden uzak durmanızı öneririz.

Verdiğimiz bu tariflere ek olarak zeytinyağı içeren sağlıklı bütün sebze yemeklerini ya da et ve tavuk gibi protein içeren besinleri tüketebilirsiniz. Diyet yemek programınızı hazırlamakta zorluk yaşıyorsanız ya da bunun için ayıracak zamanınız yoksa diyet yemek servisi imdadınıza yetişir. Diyet yemek paketlerinden size uygun olanı seçerek Healthfit’in sağlıklı dünyasına giriş yapabilirsiniz. Aklınıza takılan sorular için ise 0850 840 9359 numaralı telefondan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı