Tatlı Krizi ile Nasıl Başa Çıkılır?

Bu yazımızda özellikle biz kadınların sık sık karşılaştığı bir durumdan bahsedeceğiz. “Tatlı krizi nedir?” sorusunun cevabını bulabilecek ve tatlı krizi ile nasıl başa çıkabileceğimiz hakkında bilgi edineceğiz. Diyet yaparken hemen hemen herkes tatlı krizi ile karşılaşır. Peki, nedir bu tatlı krizi?
Tatlı insanların ilk tercihi olan bir lezzet seçimi. Damak tadı tatlıya alışmış olan insanlar sık sık bu lezzeti arar. Tatlı beynin seratonin ve endorfin salgılamasını sağlar ve mutluluk verir. Tatlı krizi insanın aç ya da tok olması fark etmeksizin duyduğu yoğun tatlı yeme ihtiyacıdır.

Tatlı Krizine Neden Olan Durumlar

Araştırmalara göre baş edemediğimiz tatlı krizinin pek çok sebebi var. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz;

Şeker Bağımlılığı: Kulağa pek çok bağımlılıktan daha masum gelse de şeker bağımlılığının pek çok bağımlılığa göre çok daha güçlü bir bağımlılık olduğunun tespit edildiği araştırmalar var. Yani şeker bağımlılığı tatlı krizine sık sık girmemize neden olabilir.

Yanlış Diyet Uygulamak: Kişilerin kendine uygun olmayan genellikle ‘’popüler’’ ve ‘kısa sürede hızlı kilo verdiren diyetleri kendinde uygulamaya çalışması,yasaklarla dolu bir programa kendini zorlaması sonucu sıklıkla karşılaşılan bir durumdur.
Kişi yaşam boyu devam ettiremeyeceği tek tip beslenme ya da çok düşük kalorili diyetler uygulamaya çalışırsa tatlı krizleriyle karşılaşma oranı artacaktır.
Kişiye özel diyet paketlerinden size uygun olanı seçebilir ve tatlı krizi problemi yaşamadan diyet yapabilirsiniz.

Psikolojik ve Hormonal: Menapoz ve regl dönemi gibi hormonal değişikliklerin meydana gelmesi ile birlikte tatlı krizi ortaya çıkabiliyor. Psikolojik olarak yaşanan değişimler ise yine tatlı krizi ile karşılaşmamıza neden olabiliyor.

Tatlı Krizini Önlemek İçin Yapmanız Gerekenler

Pek çok neden tatlı krizi ile karşılaşmamıza neden olur. Peki, tatlı krizi yaşamamak için ne yapacağız? Sürekli kendimize sorup durduğumuz “Tatlı krizini önlemek için ne yapabilirim?” sorusunun cevabını ise şöyle sıralayabiliriz;

Aç Kalmamak

Açlık tatlı krizine neden olan güçlü bir faktör. Aç kalmayarak tatlı krizi ile başa çıkabiliriz. Aç kalmamanın yanı sıra protein ağırlıklı beslenmek ve kompleks karbonhidratlar tüketmek de bu yoldaki en büyük yardımcımız. Tatlı krizi ile başa çıkmak için protein paketini deneyebilirsiniz.

Su İçmek

Gün içinde kilogram başına 30 ml su tüketmeniz gerekiyor. Yapılan araştırmalar doğrultusunda şunu söyleyebiliriz; Yeterli su içmediğiniz zaman vucut yeme isteği ile susama durumunu ayırt edemiyor. Bu yüzden bol su içerek ve suyunuzun içine çubuk tarçın ve meyve ekleyerek tatlı krizini engelleyebilirsiniz.

Uykusuz Kalmamak

Uykusuz bir beden yorgun bir beden anlamına geliyor. Yorgun bir bedenin ise normalden daha fazla şekere ihtiyacı var. Bu da tatlı krizine neden olabiliyor. Uyku saatlerinize dikkat ederek ve uykusuz kalmayarak tatlı krizine giden yolun önünü kapayabilirsiniz.

Egzersiz Yapmak

Egzersiz yapmak tıpkı tatlı tüketmek gibi beyinde endorfin salgılanmasını sağlıyor. Bu da tatlı yemeden mutlu olabilmeniz anlamına geliyor. Kulağa çok hoş geliyor değil mi? Temposu olan uzun bir yürüyüş yaparak ya da fazla yorulmanıza neden olmayacak egzersizleri deneyerek beyninizin tatlı isteğini kolayca bastırabilirsiniz.

Başa çıkmak zorunda olduğunuz bir tatlı krizi olmadan diyet yapmak isterseniz diyet yemek paketleri ile sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz. Kişiye özel bu paketler sizin için hazırlanır ve kilo verme sürecini sağlıklı geçirmenize yardımcı olur.
Healthfit diyet yemek paketleri protein ihtiyacınızı karşılayıp tatlı krizinin önüne geçebilir. Bunun yanı sıra paketlerin içinde yer alan chai puding ve portakallı limonlu kek gibi öğünler ile tatlı krizinizi sağlıklı bir şekilde bastırabilirsiniz. Healthfit diyet programları ile kilo vermek için 0850 840 9359 numaralı telefonu arayarak diyet yemek servisi hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.