• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Vücudun Hangi Bölgesi İçin Hangi Diyeti Yapmalı

vucudun-hangi-bolgesi-icin-hangi-diyet-yapilmali

Vücudun Hangi Bölgesi İçin Hangi Diyeti YapmalıVücudun Hangi Bölgesi İçin Hangi Diyeti Yapmalı?

Her insanın vücut tipi farklıdır. Vücut tipinin farklı olması farklı bölgelerden kilo almak anlamına gelir. Dolayısıyla birinin göbeğinde biriken yağlar bir başkasının bacaklarında birikebilir. Haliyle kilo vermeniz gereken yer değişir. Diyet biçimi kilo vermenizi etkiler. Bu haftaki blog yazımızda sizinle hangi bölgeye nasıl bir diyet uygulamanız gerektiğini konuşacağız. 

Vücut Tipine Göre Kilo Verme 

Hepimizin fazla kilo biriken bölgeleri vücut tipine dayanıyor. Aşağıda vücut tipinize göre nasıl diyet yapmanız gerektiğini bulabilirsiniz. 

1.Kalem Vücut Tipine Sahip Kişiler Nasıl Diyet Yapmalı?

Düz bir vücut şekline sahip kişilerin vücut tipine kalem diyoruz. Bu vücut tipinde omuz, kalça ve bel benzer ölçülere sahip oluyor. Sizin için bu tanım uygunsa kalem vücut tipine sahipsiniz demektir. Kalem vücut tipine sahip kişiler genellikle karın bölgesinden kilo almaktadır. Bu yüzden diyetinizin içinde tahıl, az miktarda süt ürünleri, yağsız protein kaynağı balık ve derisiz tavuk yer almalıdır. Her 4 saatte 1 beslenmelisiniz. 

2. Kum Saati Vücut Tipine Sahip Kişiler Nasıl Diyet Yapmalı?

Vücudun Hangi Bölgesi İçin Hangi Diyeti Yapmalı

Kum saati vücuda sahipseniz vücudunuzun her yeri eşit şekilde kilo alır. En çok yüz, göğüs, kol ve ayak bileklerinde yağlanma görülebilir. Taze meyve ve sebzeler, yağsız balık çeşitleri, bakliyatlari zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar, yağsız protein kaynakları ve kepekli tahıllar diyetinizin bir parçası olmalıdır. Şeker, yüksek yağlı yiyecek ve kafein tüketimini azaltmalısınız. 

3. Ters Üçgen Vücut Tipine Sahip Kişiler Nasıl Diyet Yapmalı?

Ters üçgen vücut üst vücudu ağır olan vücut tipidir. Geniş omuzlara sahip olan bu kişiler üst bedende yağ depolamaya meyillidir. Eğer vücut tipiniz bu şekildeyse basit karbonhidratları terk edip kompleks karbonhidrat tüketmelisiniz. Taze sebzeler mutlaka diyette yer almalıdır. Yüksek yağlı peynirler ve işlenmiş gıdalar ters üçgen vücudun uzak durması gereken gıdalardır. Magnezyum tüketimine yüklenilmelidir. Her gün ara öğünlerde bademi ceviz, fındık ve ıspanak gibi gıdalar tüketilmelidir. 

4. Armut Vücut Tipine Sahip Kişiler Nasıl Diyet Yapmalı? Vücudun Hangi Bölgesi İçin Hangi Diyeti Yapmalı

Vücudun alt tipinden kilo alan vücut tipine armut tip vücut denilmekte. Kadınlarda bu vücut tipi erkeklere göre daha fazla görülmekte. Özellikle menopoz sonrası kadınlar vücudunun alt kısmından kilo almakta. Yağsız protein, düşük yağlı gıdalar ve yüksek lifli gıdalar armut vücut tipinde diyette yer alması gereken ögünlerdir. Kahverengi pirinç, tahıllı ekmekler ve bakliyatlar diyet boyunca tüketilmelidir. Hormon içermeyen organik gıdalara yönelmek mantıklı bir karardır. Yoğurt ve koyu yapraklı sebzeler diyette yer almalıdır. Alkol ve gazlı içecek tüketimi mümkün olduğunca azaltılmalı ve bol bol su tüketilmelidir. 

5. Elma Vücut Tipine Sahip Kişiler Nasıl Diyet Yapmalı?

Vücudun Hangi Bölgesi İçin Hangi Diyeti Yapmalı 

Elma vücut tipine sahip olan biriyseniz genellikle göbek çevresinden kilo alırsınız. Kadınlara oranla erkeklerde bu vücut tipi daha fazla görülmektedir. Düşük glisemik diyete başvurmalısınız. Şekerlemelerden, kurabiyeden, beyaz ekmekten, pirinçten, makarnadan ve hamur işlerinden uzak durmalısınız. Lif oranı yüksek karbonhidratlarla birlikte protein ve sağlıklı yağlarda tüketilmelidir. Ara öğün tüketimi ihmal edilmemelidir. 

Vücut tipinize göre bölgesel incelmeye ihtiyacınız varsa önerilerimizi dikkate alabilirsiniz. Öğünlerinizi planlamakta güçlük çekiyorsanız kişiye özel beslenme paketi ile sizin için özel olarak planlanmış öğünlerle sağlıklı beslenerek kilo verebilirsiniz. 

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı