• 0Ürün - 0.00 

    Sepetim

    Alışveriş Sepetini Kapat
    • Sepetinizde ürün yok

Spor Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?

spor sonrası beslenme nasıl olmalı

spor sonrası beslenme nasıl olmalı

Spor ve beslenme düzeni bir arada yürütüldüğünde sağlıklı sonuçlar alınabilen bir rutin haline geliyor. Doğru bilinen birtakım yanlışlar ise bu rutinden sağlıklı sonuçlar alınmasını engelleyebiliyor. Bu yanlışların bir kısmı spordan sonra nasıl beslenileceğine dairdir. Bu yazımızda “Spor sonrası beslenme nasıl olmalı?” sorusunun cevabını bulabileceksiniz.

Spordan Sonra Karbonhidrat Tüketilir mi?

Çevredeki yanlış inanışlar ve bilgi kirliliği sebebi ile özellikle diyet yaparken karbonhidrat tüketme konusu aklınızı kurcalıyor olabilir ve karbonhidratların bu serüvenin bir parçası olmaması gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz. Oysa karbonhidratlar vücut için önemli bir enerji kaynağı olarak görev yapmaktadır.

Vücudumuz karbonhidratları glikojen olarak depolayıp enerji için bir yakıt olarak kullanmaktadır. Bu sebeple yapılan egzersiz için karbonhidratlara ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla da egzersiz sonrası vücudun yeni bir antrenmana hazırlıklı olabilmesi için karbonhidrat tüketilmesi önemlidir.

Spordan Sonra Yağ Tüketilir mi?

Tıpkı karbonhidratlarda olduğu gibi yağ grubu besinlerinin egzersiz sonrasında tüketilmesinin kilo alımına yol açacağına dair bir şehir efsanesi bulunmaktadır. Fit bir vücut için yağ tüketilmemesi gerektiğini düşünüyorsanız sizi yazımızın bu kısmını okumaya davet ediyoruz.

Yağ vücudumuzun ihtiyaç duyduğu makro besinler içerisinde yer alır ve çok önemli bir enerji kaynağıdır. Yağ tüketmeniz bir sonraki egzersizinizin daha uzun ve daha yoğun bir tempoya ulaşmasını sağlayacaktır. Dikkat etmeniz gereken nokta ise tüketilen yağın cinsi ve miktarıdır.

Spor ve Protein İlişkisi Nedir?

Pek çok yerde protein tozu reklamları görüyoruz. Spor yapan kişilerin bu tozları alıp kullandıklarını biliyoruz. Haliyle kafamızda “Proteinin sporla olan ilişkisi nedir?” sorusu geliyor.

Spor kas proteininin bozulmasına yol açabiliyor. Spor sonrasında protein tüketmek kasın protein ile olan ilişkisini güçlendiriyor. Düzenli olarak spor yapan biriyseniz protein tüketiminize dikkat ederek kas onarımını sağlayabilirsiniz.

Gelelim protein tozu konusuna; Sporcular protein tozunu hazır alabiliyor ya da peynir altı suyu gibi besin maddelerini kullanabiliyor. Fakat bu kullanım şeklinin doğal protein tüketiminden daha yararlı olacağını söyleyebileceğimiz bir kanıt bulunmuyor.

Sağlıklı bir beslenme şekli ile vücudunuzun ihtiyacı olan protein miktarını karşılayabilirsiniz. Diyet yemek paketleri bu konuda size yardımcı olabilir.

Spor Sonrası Ne Kadar Su Tüketilmeli?

Egzersiz yaparken vücudunuz normalden daha fazla ısınabilir. Spor sonrası terlemenizin nedeni de budur. Vücudunuz terleyerek Kendi kendini soğutmaya çalışır. Fakat bunu yaparken su ve tuz kaybı yaşanmasına yol açar.

Dolayısıyla spor sonrası su tüketmenizi öneriyoruz. Peki, bu miktara nasıl karar veriliyor?

Hemen anlatalım; Su tüketimi aslında sizin spor rutininize göre şekilleniyor. Spor yaparken terleme ne kadar fazlaysa o kadar su tüketebilirsiniz. Bu tüketim için susamış olmayı beklememelisiniz. Sıcak havalarda ise serin havalara oranla daha fazla su tüketmelisiniz.

Spor Sonrası Beslenme Tavsiyeleri

Karbonhidrat ve proteinin spor sonrası beslenme için ne kadar önemli olduğunu yukarıda anlatmıştık. Kaslarınızın onarılması için spordan sonra yeterli miktarda protein ve karbonhidrat tüketmelisiniz.

Protein ve karbonhidratı bir arada tüketmenin faydasını görebilirsiniz. Izgarada pişirilmiş bir tavuğun yanında tüketeceğiniz bir makarna ya da pilav bu ihtiyacınızı karşılayacaktır. Yanında sebze de tüketerek dengeli bir öğün sağlayabilirsiniz. Ayrıca yaptığınız egzersizde kaybettiğiniz sıvı tüketimini geri kazanmaya özen göstermelisiniz.

Öğününüzü kendiniz planlamakta zorluk çekiyorsanız diyet yemek servisi desteği alabilirsiniz. Healthfit diyet yemek paketi seçeneklerinden protein paketini seçerek spor sonrası beslenme ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Protein diyet yemek paketi spor sonrası duyduğunuz enerji ihtiyacını karşılar ve kas onarımının gerçekleşmesine olanak sağlar. Böylece spordan sonra doğru beslenip beslenmediğiniz bir şüphe olmaktan çıkar ve sağlıklı bir rutin kazanmanızı sağlar. Detaylı bilgi için 0850 840 9359 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Close menu
Whatsapp Sipariş HattıWhatsap Sipariş Hattı